Pentru prima data de la aparitia lor, blogerii vor fi obligati sa divulge sumele cu care sunt platiti de companii pentru a scrie despre produsele acestora.

Comisia Federala de Comert a promulgat un proiect de lege ce va intras in vigoare de la 1 decembrie si va duce la amenzi de pana la 11.000 de dolari pentru blogerii care prezinta inadecvat produsele companiilor, sub forma de publicitate editoriala platita de firme.
Consumatorii pacaliti astfel vor fi despagubiti chiar de catre blogeri in cazul unor prezentari de produce ce le-a influentat decizia de cumparare decisiv.
Comisia nu a specificat cu exactitate cum trebuie sa se mentioneze in cadrul blogului ca este un material platit dar s-a precizat ca trebuie sa fie clar si cat se poate de evident faptul ca prezentarea unui produs este in realitate un material platit de o companie.
Desi pentru multi poate nu este cunoscut, foarte multi blogeri primesc produse pe care le pot pastra sau chiar bani pentru a scrie o prezentare in timp ce in presa traditionala produsele trebuie returnate sau declarate.
In mod evident blogarii protesteaza. Ei sustin ca noua lege nu le va mai permite nici sa posteze un comentariu inocent. Drept consecinta, Comisia a avertizat deja un bloger ca este pasibil de amenda.
0 comentarii